BİLİŞSEL GELİŞİM ALANI ÖZELLİKLERİ
1-İnsan resmindeki eksik vücut bölümlerini çizer
2-10-25 parçalı yapbozu tamamlar.
3-Geometrik şekilleri birleştirerek yeni şekiller oluşturur
4-6-10 nesneyi nesneyi herhangi bir özelliğe göre gruplandırır.
5-1’den 10’kadar olan nesne grupları ile rakamlar arasında ilişki kurar.
6-12’ den 10 kadar olan nesneleri kullanarak toplama yapar
7-1’den 10 kadar olan rakamları kullanarak çıkartma yapar
8-yarım ve bütün olan nesneleri gösterir.
9-1’den 20’ye kadar olan rakamları sıralar.
10-Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve sıralamayı nasıl yaptığını açıklar
11-Neden-Sonuç ilişkilerini kurar.
12-Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki ayrıntıları hatırlar.
13-Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder.
14-Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.
15-Bir dizi içerisindeki nesnelerin birbirlerine göre konumlarını söyler.
16-Miktar bildiren kıyaslamam ifadeleri kullanır.
17-Haftanın günlerini sırasıyla söyler.
18-20’ye kadar ritmik sayar
19-Günün farklı zaman dilimlerinin isimlerini söyler.
20-Somut nesneleri kullanarak grafik oluşturur.
21-Nesne grafiğini okur.
22-Üç nesneden oluşan örüntü yapar.
DİL GELİŞİM ALANI ÖZELLİKLERİ
1-Sesler arasındaki farklılıkları söyler.
2-Sesler arasındaki benzerlikleri söyler.
3-Verilen sese benzer sesler çıkarır.
4-Sesinin tonunu, hızını, şiddetini ayarlar.
5-Sıralı ve birleşik cümleler kurar.
6-Cümlelerinde özneye uygun fiil kullanır.
7-6 ve daha fazla sözcükten oluşan cümleler kurar.
8-Geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanı kullanır.
9-Kim, ne, ne zaman, nerede neden nasıl? gibi sorular sorar.
10-Kim, ne,ne zaman, nerede, neden ,nasıl gibi soruları yanıtlar.
11-Cümlelerinde’’çünkü daha sonra’’ gibi bağlaçlar kullanır.
12-İşaret ve kişi zamirlerini kullanır.
13-Konuşmalarında zaman zarflarını kullanır.
14-Dil bilgisi kurallarını çoğunlukla doğru kullanır.
15-Zıt ve eş anlamlı sözcüklerin anlamlarını söyler.
16-Eş sesli sözcüklerin anlamlarını söyler.
17-Sohbete katılır ve sohbeti sürdürür.
18-Akıcı Konuşur.
19-Dinlediği bir öyküyü anlatır.
20-Resim, nesne veya olaylar arasında ilişki kurarak anlamlı öyküler anlatır.
21-Konuşmalarında mizahı kullanır.
22-Çevresindeki yazılı materyalleri tanır.
23-Yazının bir anlamı olduğunu bilir.
24-Yetişkinlere duygu ve düşüncelerini anlatır.
25-Okumanın günlük yaşamdaki önemini söyler.
26-Yazını yönünü gösterir.
27-Kitaptaki resimlere bakarak okuyormuş gibi yap
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM ALANI ÖZELLİKLERİ
1-Evinin adresini söyler.
2-Ebeveyninin telefon numarasını söyler
3-Duygularını belli eder.
4-Başkalarının duygularını açıklar.
5-Kendini özgün yollarla ifade eder.
6-Kurallara uyar.
7-Gerekli durumlarda kuralları başkalarına açıklar.
8-Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
9-Kendine güven duyar.
10-Yeni ve anlaşılmamış durumlara uyum sağlar.
11-Yeni tanıştığı bireylerle kolay iletişim kurar.
12-Amaçları doğrultusunda davranır.
13-Duygularını kontrol eder.
Gerektiği durumlarda liderliği üstlenir.
KABA MOTOR GELİŞİM ALANI ÖZELLİKLERİ
1-Engelin üzerinden koşarak atlar.
2-Ritme uygun olarak sekme hareketi yapar.
3-Tek ayakla sıçrayarak 2-3 m. İlerler.
4-Topu tek elle omuz üstünde atar.
5-Topu tek elle yerden yuvarlar.
6-Belli bir mesafedeki hedefi vurur.
7-Topu yerde 5-6 kere sektirir.
8-ip atlar.
9-Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak dengede durur.
10-Tek ayak üzerinde 9-10 saniye durur.
11-Çeşitli hareketleri müzik ve ritim eşliğinde ardı ardına yapar.
12-Yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3 parçalı kompozisyonlar oluşturur.
13-Örnek gösterildiğinde kâğıdı çapraz şekilde katlar.
14-Örneğe bakarak daire, üçgen kare ve dikdörtgen çizer.
15-Yatay, dikey, eğri ve eğik çizgiler çizer.
16-Yatay, dikey, eğri ve eğik çizgilerden yeni bir şekil oluşturur.
17-Kalemi doğru tutar.
18-Örneğe bakarak 1-5 arası rakamları yazar.
İNCE MOTOR GELİŞİM ALANI ÖZELLİKLERİ
1-Dişlerini fırçalar
2-Elini yüzünü yıkar, kurular.
3-Vücudunu yıkar.
4-Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine getirir.
5-Hava şartlarına uygun giysileri seçer.
6-Giysileri kendi kendine çıkarır, giyer.
7-Giysilerinin düğme ve çıtçıtlarını çözer, ilikler.
8-Ayakkabılarını bağlar.
9-Yemek araç gereçlerini doğru kullanır.
10-Yemek tabaklarını veya servis tepsisini taşır.
11-Temizlikle ilgili malzemelerini doğru kullanır.
12-Tehlike yaratacak durumlardan kaçınır.